woensdag 17 oktober 2012

Vakantie

Eerlijk is eerlijk: ik snap niet dat er een lerarentekort is. Zeker niet nu ik in de herfstvakantie lekker op de bank zit thuis, wat logés voor de kinderen enz. Van mij had het niet zo nodig gehoeven, een aantal collega's was er meer aan toe begreep ik. Nu heb ik natuurlijk ook maar een 50% baan, dat is minder intensief.

Het is gewoon lekker om mee te gaan op het ritme van tieners. Die hebben de vakantie wel nodig. Er wordt vaak gemopperd op luierende tieners, maar het is toch goed voor ze om genoeg vakanties te hebben. Leraren volgen dit ritme gewoon.

Enfin. Mijn nakijkwerk is af sinds gisteren, nog een paar opdrachten doen voor de lerarenopleiding en dan houd ik nog een paar vrije dagen over voor wat klussen in en om huis.

Overigens wordt er over de hele wereld over vakanties van leraren gezeurd. In een aantal landen worden leraren alleen betaald voor de dagen die ze op school zijn... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten