vrijdag 13 april 2012

Veel sterkte...


Ik kondig op mijn huidige werk aan dat ik leraar ga worden. En gelijk beginnen mensen meewarig te kijken. Het lijkt wel of me iets ergs is overkomen!

"Wat goed van je!"
"Nou, veel sterkte er mee..."
"Zo... nou, ik geloof niet dat ik het zou kunnen hoor!"

Zo erg kan het toch niet zijn???

Blijkbaar zien veel mensen onderwijs niet zitten. Zo'n hele groep van pubers, daar ziet men niet overheen. Nu, ik kom er in hoog tempo achter dat er dikke boeken geschreven zijn over orde in de klas. Het is dus echt een punt voor iedereen.

Neem nu het boek "Lessen in orde", van Peter Teitler. Boordevol praktische tips, analyses, onderzoeken, alles gericht op ordelijke lessen in een positieve atmosfeer. Neem de honderden tips op de website leraar24. Of de duizend jaar gecombineerde ervaring van de website duizend jaar voor de klas.

De andere kant zie ik vandaag. Ik loop mee met een leraar, en zie leuke klassen die echt wat leren onder leiding van een positieve leraar. Zo kan het dus. Maar het is niet vanzelfsprekend.

Al met al... ik word er niet bang van. Maar ik bereid me wel voor. En houd me dus aanbevolen voor meer tips, websites, boeken over orde houden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten